۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴

امام جمعه بوشهر:

ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده نشده است/لزوم احداث راه‌آهن

ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده نشده است/لزوم احداث راه‌آهن

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به برخورداری استان بوشهر از منابع غنی و نیروی انسانی توانمند، گفت: ظرفیت‌های استان بوشهر به‌خوبی استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست بسیجیان استان بوشهر اظهار داشت: یکی از راه‌های دفع نفوذ دشمن، حضور جوانان بسیجی ماهر و باتجربه در فضاهای اقتصادی و مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای هر حرکت برنامه‌ریزی دانش‌بنیان انجام شود، تصریح کرد: یکی از موانع از بین برنده نفوذ دشمن، حضور مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی بر اساس دانش و برنامه‌ریزی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: مدیریت نقش بسیار مهمی در این حوزه دارید و باید از منابع انسانی و امکانات به خوبی در مسیر مورد نظر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی به معنای رزمندگی بدون هیچ توقع در قبال تهاجم نرم با تمام توان و تلاش است، تصریح کرد: حقوق‌های نجومی و رفاه طلبی و رانت‌های مدیریتی و بی‌تجربگی مدیریتی با مدیریت جهادی سازش ندارد.

وجب به وجب استان بوشهر باید برنامه آمایشی داشته باشد

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بخش از اقتصاد مقاومتی مربوط به مدیریت اقتصادی است که باید جهادی باشد، خاطرنشان کرد: مدیری درحوزه اقتصاد ایران موفق است که جانش را در راه توسعه این اقتصاد بگذارد. بدون مدیران جهادی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

وی تصریح کرد: باید جهادی عمل کرد و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد؛ بسیج و سپاه نماد مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد مقاومتی هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه در استان بوشهر باید سند آمایش اقتصاد مقاومتی را بر اساس دانش بنویسیم؛ در این حوزه نباید ساده‌اندیشانه برخورد کرد و وجب به وجب استان بوشهر باید برنامه آمایشی داشته باشد.

از صنایع پائین‌دستی نفت و گاز استان خبری نیست

وی گفت: خرمای بوشهر بدون هیچ‌گونه ارزش افزوده مفت از چنگ کشاورزان می‌رود و گاها از بین می‌رود، آبزیان با خام فروشی صادر می‌شود، از صنایع پائین‌دستی نفت و گاز استان هیچ خبری نیست، در زمینه ترانزیت چیزی نمی‌بینیم، در حوزه اقتصاد کرانه‌ای هیچ برداشتی از دریا نمی‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: دریا یک گنج دارویی است ولی آیا در استان بوشهر تاکنون یک داروی گیاهی تولید شده است؟ استان بوشهر می‌تواند مرکز تولید علم در خلیج فارس شود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر یک گنج است ولی باید برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و کرسی‌های آزاداندیشی انجام شود تا شاهد دستیابی با جایگاه واقعی باشیم.

امام جمعه بوشهر در ادامه به اهمیت بسیار بالای راه‌آهن بوشهر اشاره کرد و افزود: تا زمانی که راه‌آهن برای استان بوشهر اجرا نشود، این استان دارای رشد اقتصادی در عرصه ترانزیت کالا نخواهد شد.

پیگیری جدی برای راه‌آهن بوشهر

وی با اشاره به اینکه استان‌های همسایه بوشهر دارای راه‌آهن هستند ولی استان بوشهر راه‌آهن ندارد، ادامه داد: سال‌ها است که از مسئولان از جمله مسئولان استانی، رئیس جمهور و معاونین و وزیر راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری کرده‌ایم ولی نتیجه‌ای نداشته است و این موضوع را از طریق مقام معظم رهبری پیگیری خواهم کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های متعدد و نیروی انسانی توانمند است ولی متاسفانه نرخ بیکاری در استان بوشهر مانند استان‌هایی است که این ظرفیت‌ها را ندارند.

وی افزود: امیدواریم با تلاش همه مسئولان، کارهای بزرگی در استان بوشهر اجرا شود و این استان به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود.

کد خبر 3834768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha